jeroendeeg.reismee.nl

Introductie Reis Jeroen

Na jarenlang dromen, uitstellen en twijfelen heb ik een aantal maanden geleden de knoop doorgehakt. Ik ga op reis! Ik heb mijn baan opgezegd en ben samen met een reisorgasatie mijn droomreis samen gaan stellen.

Op 3 oktober begint mijn grote avontuur. Op deze dag vlieg ik via Londen naar het startpunt van mijn reis, Bangkok, waar ik op 4 oktober aankom.

Op 5 oktober start de Indochina tour. Deze tour van 30 dagen zal mij leiden door Cambodja, Vietnam, Laos en Thailand. Deze tour doe ik samen met een internationaal reisgezelschap van tussen de 8 en 12 personen. Het enige wat ik van deze mensen weet is dat ze uit alle delen van de wereld zullen komen en tussen de 18 en 30 jaar zullen zijn. Uiteraard hoop ik op toffe mensen. Maar dat is dus nog even afwachten.

We zullen in elk geval slapen in eenvoudige hostels of guest houses, gevrijwaard van enige privacy of luxe. We reizen per bus, tuc-tuc, nachttrein of boot. Allemaal erg basic. Voor degene die me per dag willen volgen. Ik heb een PDF beschikbaar waar per dag beschreven staat waar ik zal zijn en wat daar te doen is.

Na 30 dagen (3 nov) ben ik terug in Bangkok na een fantastisch avontuur en ben ik hopelijk 10 'wereldvrienden' rijker.

Terug in Bangkok ben ik een aantal dagen vrij en kan ik de stad ontdekken en tegelijkertijd bijkomen van de eerste tour. Op 10 november start namelijk alweer mijn tweede tour. De 'Roam Bangkok to Singapore tour'. Deze zal 14 dagen duren en is qua opzet hetzelfde als de Indochina tour. We zullen onder andere de bekende eilandjes Koh Tao, Koh Samui en Koh Phangan bezoeken, bekend van de Full-Moon parties. Als ik dit overleefd heb zullen we onze reis vervolgen langs de paradijselijke stranden van Thailand, door Maleisië, naar de eindbestemming Singapore. Hier zal de groep weer uiteengaan, en zal ik wederom een paar dagen 'vrij' zijn, alvorens ik op 27 november richting Sydney vertrek.

Ik heb 3 maanden de tijd om zoveel mogelijk van Australië te zien. In Australie heb ik geen enkele tour of activiteit van te voren gepland. Ik wil daar volledig vrij zijn in mijn bewegingen, en niet afhankelijk van vooraf vastgestelde data. In het Azië gedeelte heb ik dit bewust wel gedaan, vooral om enige houvast te hebben en zodoende te kunnen wennen aan het leven als Backpacker. In Australië echter wil ik het alleen doen. Ik verwacht dat de ervaring die ik in Azië opgedaan heb dusdanig is dat ik daar klaar voor ben.

Uiteraard ga ik er niet volledig blanco heen. Ik heb wel een route, en een aantal must-sees voor ogen. Zo wil ik na Sydney 'omhoog', de gehele Oost-kust af richting Cairns. Hier zal ik denk ik een kleine 2 maanden over doen. Vervolgens wil ik met een interne vlucht naar Alice Springs om vervolgens via Adelaide en Melbourne (Great Ocean Road) het rondje compleet te maken en terug te keren in Sydney. Dit is wat ik vooraf voor ogen heb. Hoe ik ga reizen, per bus, per auto, per camper, alleen of met reisgenoten, waar ik slaap, met wie ik slaap, hoe lang ik ergens blijf, of ik ga duiken, skydiven of bungeejumpen, ik heb werkelijk geen idee. Dat zal allemaal ter plekke moeten blijken. Best spannend om niets vooraf te plannen, maar als ik de verhalen van ervaringsdeskundigen moet geloven gaat het allemaal vanzelf. We will see!

Vanuit Sydney vervolg ik mijn reis naar Nieuw-Zeeland (25 feb). Voor dit land geldt hetzelfde als voor Australië, er staat nog niks vast. Het enige verschil is dat ik hier 2 maanden zal vertoeven, wat volgens de experts een prima tijd is om het land goed te verkennen (bekijk het maar eens op de kaart, het is een stuk kleiner dan Australië).

Na 2 maanden Nieuw-Zeeland vlieg ik naar de Fiji-eilanden (22 apr.), 'de vakantie in de reis'. Op deze verzameling van kleine bounty-eilandjes ga ik 8 dagen lang genieten en bijkomen van mijn enorme avontuur.

Wanneer je via Fiji terug wil vliegen naar Europa vlieg je altijd via Los Angeles. In eerste instantie zou ik dus alleen het vliegveld van deze stad in California zien. Best zonde om niet even uit te stappen bedacht ik me toen. Dus besloot ik om hier ook nog een paar dagen te gaan vertoeven en even op de foto te gaan met het de Hollywood berg, en mij tussen de sterren te begeven op de Walk of Fame.

Op 3 mei vlieg ik via Londen terug naar Amsterdam, waar ik op 4 mei weer voet op Nederlandse bodem zal zetten.

Via deze blog wil ik het thuisfront af en toe op de hoogte houden van mijn avonturen. Hoe vaak ik in staat ben om een verhaaltje te typen kan ik nu nog lastig inschatten. Ik hoop dit in elk geval wekelijks te kunnen doen.